• Google+
    Google+
  • Facebook
    Facebook
  • Twitter
    Twitter
  • E-Mail
    E-mail

Android fragmentáció – az Epic kivár

Az Androiddal kapcsolatban talán a leggyakrabban felmerülő ellenérv a fragmentáció, vagyis a sokféle különböző hardver, amin fut a Google egyébként rendkívül népszerű operációs rendszere, és az ebből adódó eltérő követelmények, amikhez egy komoly alkalmazásnak, legyen az játék, vagy bármilyen segédprogram, alkalmazkodnia kell. A Google egy picit talán öngólt rúgott azzal, hogy túlságosan szabadjára engedte a gyártókat, bár ez azzal az előnnyel is jár, hogy elég széles a termékpaletta ahhoz, hogy szinte minden igény kielégítésére találjunk Androidot futtató készüléket. Egy nemrég készített interjúban Jay Wilbur, az Epic Games alelnöke említette ezt az okot, ami miatt figyelemmel kísérik ugyan az Android fejlődését, de még kivárnak.

Korábban esett szó arról, hogy az Epic Games figyel az Androidra, és akkor az is kiderült, hogy az Unreal Engine 3 béta verziója megjelent Androidra is, ami előre vetítette a komolyabb játékok megjelenését. Az Epic Games nevéhez olyan játékok fűződnek, mint a Gears of War, vagy a Bioshock. Ezen kívül az Unreal Engine hajtja az iOS-en nagy sikert arató Infinity Blade című játékot. Az Androidos fejlesztéssel viszont azóta nem sok minden történt, és az említett interjúból ki is derül, hogy miért. Az alábbi idézet elég sok mindent elárul:

“One of the problems with the Android marketplace is hardware fragmentation, that’s a really big issue. The other thing is marketplace fragmentation, there are so many different appstores out there. The Android marketplace is a little more difficult [to develop for] because there is less control. I think the Android marketplace is robust … I find it very easy to buy things on it, it’s just that Apple has very tight control. So anything in the Apple world is perfect. It’s just perfect. We like that, we like that a lot. We know that it’s just gonna work. Sometimes that’s not always the case in the Android marketplace.

Vagyis az egyik legnagyobb probléma az Androiddal a hardver fragmentáció, illetve az értékesítő helyek, piacterek fragmentációja. Androidra fejleszteni egy kicsit bonyolultabb, mivel kevesebb az irányítás mögötte. Mivel az Apple szigorúbban szabályoz, ezért abban a világban “minden tökéletes”, és ez nagyon megkönnyíti a fejlesztők dolgát, hiszen “a dolgok egész egyszerűen működnek”, amit viszont az Android piactérről nem mindig lehet elmondani.

Ahogy az interjú további részéből is kiderül, az Epic Games jelenlegi első számú prioritása az iOS. Minden fejlesztést erre a platformra végeznek, és nem is nagyon koncentrálnak másra. Úgy tűnik, az Androiddal kapcsolatban inkább a kivárás a jellemző. Ez a hozzáállás nyilván nem egyedi, mégis látni ellenkező példát is, mint a tavaly decemberben megjelent Rocket Bunnies, ami előbb készült el Androidra, és csak később érkezik az iOS változat. Ettől függetlenül a fragmentáció mindaddig probléma marad, és akadályokat gördít a fejlesztők útjába, amíg a Google nem tesz valamit ellene.

  • Share