• Google+
    Google+
  • Facebook
    Facebook
  • Twitter
    Twitter
  • E-Mail
    E-mail

Az Android Market új ruhája

Mivel tegnap a nem túl távoli, ám annál hidegebb, és csapadékosabb Bécs utcáit róttam, sikeresen lemaradtam az Android Market legutóbbi frissítéséről. Az elmúlt nem túl hosszú időszakban sorra jelentek meg a hírek arról az egyébként üdvözlendő tényről, miszerint a Google komolyan gondolja, hogy kezdeni kell valamit az Android Markettel. Az utóbbi hetekben újabb és újabb apró részletek kerültek napvilágra, de most egy látványos változásról adhatunk hírt. Persze a kirándulás is jó volt, de most akkor ugorjunk fejest a tesztelésbe, és nézzük, mit is főztek ki az Android boszorkánykonyhájában.

Az Android Market ezen a frissítése leginkább a külsőről szól, tehát a régóta várt megújulás immár szemmel látható, és véleményem szerint első ránézésre igencsak tetszetős új ruhát adtak a Marketre. A kezdőlapon egyből feltűnik a dizájnos droid-zöld fejrész, ahol az eddigi gombok helyett egy lapozható ajánlót látunk, bal oldalon felül az aktuális pozíciónkat a Marketen belül, jobb felül pedig a kereső funkció “gombját”. Az ajánló alatt három választási lehetőség van, ahol a két fő kategórián (alkalmazások és játékok) kívül a már telepített alkalmazások ikonja látható.

A kezdőlap

A fejrész alatt a már szokásos alkalmazás-lista látható. A nyitó oldalon az ajánlott alkalmazásokat találjuk, de a fenti gombokkal a kategóriák között böngészhetünk. Az alkalmazásokat, vagy a játékokat választva előbb a további alkategóriák közül kell választanunk, és ezután találjuk meg az adott kategóriákba tartozó alkalmazásokat. Az egyes alkalmazások részletező oldalát is átdolgozták. Ami a legszembetűnőbb, hogy eltűntek a gombok, és a fülek, helyettük egy összefüggő oldalon találunk meg minden információt a leírástól a screenshot-okon keresztül a hasonló alkalmazások listájáig.

Alkalmazás részletek egy oldalon

A fejrész itt is megmaradt, és az alkalmazás letöltéséhez is itt találjuk a kezelőgombokat, tehát a letöltés indítását, és az engedélyek jóváhagyása gombot. A fejrészen a kategóriák listájánál két lehetőségünk van a szűrésre, mégpedig a legújabb, és a legnépszerűbb ingyenes alkalmazások közül választhatunk. Ez a két lehetőség a fizetős alkalmazások magyarországi megjelenésével nyilván eggyel bővül majd, mivel itt lesz egy lehetőség a legnépszerűbb fizetős alkalmazások szűrésére is.

Kategória nézet Népszerűek és újak

A külső változásokon túl a Market használata is változott. A két legfontosabb, hogy a feltölthető alkalmazásméret 50 MB-ra nőtt, ezzel teret nyitva a még komolyabb alkalmazásoknak, illetve ami minket egyelőre kevésbé érint, hogy a fizetős alkalmazások “visszaváltására” mindössze 15 perc áll rendelkezésre. Ez azt jelenti, hogy ha megvásárolunk egy alkalmazást a Marketről, és mégsem tetszik, vagy bármi okból nem szeretnénk azt használni, akkor 15 perc áll rendelkezésünkre, hogy eltávolítsuk a telefonunkról, és ezen az időn belül az alkalmazás árát automatikusan visszakapjuk. Ez az időkorlát meglehetősen rövid, hiszen 15 perc alatt elég nehéz meggyőződni arról, hogy egy alkalmazás beválik-e, vagy sem.

Összességében úgy gondolom, a kezelőfelület egyszerűsítése nagyon jól sikerült, és ezek a változások kifejezetten jót tesznek majd a Market használhatóságának. A frissítés a Google szerint az elkövetkező hetekben érkezik az 1.6-os, vagy annál magasabb verziószámú Androidot futtató készülékekre, ami a jelenlegi statisztikák szerint a telefonok mintegy 94%-át jelenti. Aki esetleg nem szeretné megvárni az automatikus frissítést, az letöltheti a telepítőt innen. A kipróbálás előtt érdemes tudni, hogy a root-olt telefonok egy részén nem biztos, hogy megfelelően működik majd. Aki hibát tapasztal, az körülnézhet az Androidos fórumokon, vagy kivárhatja az automatikus frissítést, hiszen az sincs már messze.

  • Share