Alkalmazás használat – csak visszafogottan « AndroidApps.hu

  • Google+
    Google+
  • Facebook
    Facebook
  • Twitter
    Twitter
  • E-Mail
    E-mail

Alkalmazás használat – csak visszafogottan

Nemrég egy érdekes tanulmány látott napvilágot, amelyben az embereket a mobiltelefon-használatról, ezen belül pedig a mobil alkalmazások használatáról készült kimutatás. Az eredmény elég érdekes, és az alkalmazások fejlesztőinek, illetve terjesztőinek is meglepő adatokkal szolgálhat. Az adatokat egy 1000 fős online felmérés szolgáltatta, ebből 308 válaszoló rendelkezett okostelefonnal. Nagy vonalakban kiderült, hogy a leggyakoribb felhasználási területei még mindig az alapvető funkciók, tehát a hagyományos telefonálás és az üzenetküldés, a mobil alkalmazások használata pedig korántsem annyira elterjedt, mint amennyire sejthető volt.

Internethasználat

A mobil internet és az okostelefonokra letölthető alkalmazások gyors terjedése ellenére a mobiltelefon tulajdonosok kevesebb, mint fele (42%) tölt le rendszeresen alkalmazásokat, holott az okosotelefonok tulajdonosainak 90%-a tisztában van ezzel a lehetőséggel. A megkérdezetteknek mindössze 29%-a használja rendszeresen a mobil internetet, és 22% használ email-t a telefonján. Azok közül, akiknek mindezek a lehetőségek adottak a telefonjukon, 43% használ rendszeresen internet-hozzáférést , és 37% használ email-t. Az összes mobilhasználó 45%-ának van lehetősége mobil alkalmazások letöltésére, de ennek a csoportnak csak 39%-a (ami az egésznek csupán 17%-a) használja rendszeresen ezt a funkciót.

Praktikum vs. esztétikum

A másik érdekes adat azt mutatja, hogy miért is választottak okostelefont az emberek. Az alkalmazások letöltésének lehetőségét mindössze a megkérdezettek 28%-a jelölte meg fontos szempontnak, míg a mobil internet használatát már 42% tartja fontosnak. A legmagasabb értéket elért szempont mégis az, hogy a “legújabb kütyü legyen kéznél”. Ezt a szempontot a megkérdezettek 46%-a tartotta fontosnak. Ez alapján úgy tűnik, hogy egyelőre az emberek kisebb része választ gyakorlati szempontok szerint okostelefont.

Az iPhone egy más kategória

Érdekes tényként mutat rá a tanulmány, hogy amíg általánosságban az okostelefon tulajdonosok nem túl aktívak az alkalmazások letöltése és használata terén, addig az iPhone tulajdonosok lényegesen aktívabbak ilyen téren. Az iPhone tulajdonosok 70%-a tölt le rendszeresen alkalmazásokat, szemben a korábban említett 42%-kal, ami az összesített eredmény az okostelefon tulajok körében. A legutóbb letöltött alkalmazások számában is jelentős eltérés mutatkozik. A megkérdezettek egészét tekintve a felhasználók áltagosan 14 alkalmazást töltöttek le, illetve ötöt az elmúlt hónapban. Az iPhone tulajdonosok körében ezek az értékek nagyjából kétszeresek, tehát 30 letöltött alkalmazás átlagosan, illetve 10 darab az elmúlt hónapban.

Fizetős vagy ingyenes

A fejlesztők és kiadók számára egyik legfontosabb szempont, hogy tudnak-e profitálni a munkájukból. Ezen a téren is érdekes eredmények jöttek ki, ugyanis kiderül, hogy a felhasználók fele csak ingyenes alkalmazásokat tölt le a telefonjára, illetve mindössze 5% állítja, hogy több fizetős alkalmazása van, mint ingyenes. Ez az arány is más az iPhone felhasználók körében, ott ez a két érték 31%, illetve 8%.

Összességében elmondható, hogy az okostelefon tulajdonosok az első nagy lelkesedés után viszonylag visszafogottan használják ki készülékük ilyen irányú lehetőségeit. A leggyakrabban letöltött és felhasználtak a játékok, a térképes- illetve zenei alkalmazások, valamint a közösségi szolgáltatások alkalmazásai. A tanulmány az összegzésben rámutat, hogy a felhasználók a kezdeti időszakban sok alkalmazást töltenek le, ezalatt megtalálják azokat, amik a rendszeres használat során szükségesek lehetnek. Ezután viszonylag kevés alkalmazást töltenek le, és nagyobb részt azok is ingyenesek.

Miközben az alkalmazások száma exponenciális növekedést mutat, azok felhasználása jócskán elmarad ettől az ütemtől. A kérdés már csak az, hogy milyen irányban fog ez változni a folyamatosan megjelenő új, és egyre szélesebb körökben elérhető készülékekkel. A fenti adatok alapján úgy tűnik, hogy pusztán az alkalmazások értékesítéséből nem könnyű profitálni, így kiemelt szerep juthat a hozzáadott értéknek.

A tanulmány teljes egészében itt olvasható (angol nyelvű PDF).

  • Share